Tips

content image

Beauty ontstress TOP 10

1. Neem tijd voor jezelf

Gun jezelf wat uurtjes alleen en doe iets wat jij leuk en ontspannend vindt. Dus even zonder de kinderen en geen verantwoordelijke dingen doen.

2. Miss Perfect

Probeer niet altijd alles perfect te doen. Realiseer je dat iedereen wel eens fouten maakt en dat je gezondheid heel belangrijk is.

3. Buikademhaling

Richt je op een rustig plekje alleen maar op je eigen ademhaling. Hand op je buik en diep ademhalen door je neus. Voel je hand op je buik omhoog gaan. Houd je adem 1 seconde vast en adem rustig weer uit door je mond. Herhaal dit een paar keer.

4. Beweeg

Is het druk in je hoofd? Zet je verstand op nul en ga voor 100% lichamelijke activiteit. Doe alles behalve diep nadenken!

5. Tai Chi of Yoga

Bij Yoga of Tai Chi krijg je specifieke oefeningen om stress te verminderen en weer tot jezelf te komen.

6. Houd je niet steeds in

Niets is zo slecht als opgekropte gevoelens en emoties. Praat erover. Dat lucht op en vermindert stress enorm.

7. Muziek

Zet eens een lekker muziekje op en zing of dans mee.

8. Vermijd onrust

Vermijd kranten en TV en zet je telefoon en pc lekker eens een tijdje uit.

9. Water

Water is erg heilzaam bij stress. Ga lekker zwemmen of ga heerlijk in een warm bad liggen.

10.Schrijven

Door je gedachten op te schrijven, creëer je overzicht en rust.